"Παρθενογένεσις"

Η ιστορία της δημιουργίας των εικαστικών μερών του δίσκου




                 Είναι μεγάλη η πρόκληση του να σχεδιάσεις ένα εξώφυλλο ενός γκρουπ όπως οι Παρθενογένεσις το 2012, ειδικά λόγω του ειδικού βάρους που συνοδεύει ο μύθος του συγκροτήματος και παράλληλα η πρόκληση να παρουσιάσεις κάτι αρκετά κοντά σε αυτό που θα έπρεπε να είχε βγει στην εποχή του χωρίς να χρησιμοποιηθούν εύκολες και δεδομένες μανιέρες (π.χ. χρήση ασπρόμαυρου) και παράλληλα να έχει την αισθητική έγκριση των μελών.
           Αρχικά για το εξώφυλλο χρησιμοποιήθηκε ως βασικός πυρήνας ένα διασωθέν απόκομμα εισιτηρίου συναυλίας των Παρθενογένεσις  , το οποίο περιείχε εκτός από το αυθεντικό σήμα του γκρουπ και την αισθητική προσέγγιση πάνω στην χρωματική παλέτα που θα χρησιμοποιούνταν ύστερα. Για να δοθεί ένα ειδικό βάρος στην μπροστινή πλευρά του εξωφύλλου , κρίθηκε πως το σήμα του γκρουπ με την Δημοκρίτεια ατομική θεώρηση θα ήταν ιδανικό να κατέχει την κεντρική θέση ενώ ως χρώμα κρατήθηκε το θλιμμένο βιολετί με τα αυθεντικά λευκά γράμματα του γκρουπ και ως φόντο το αγαπημένο τους μαύρο χρώμα. Επίσης το λαιτ-μοτίβ που υπήρχε με τους συγκλονιστικούς στίχους από το “I will not apologize” και αποτελούσε φράση κλειδί για το γκρουπ, χρησιμοποιήθηκε αυτούσια με το αυθεντικό της κόκκινο χρώμα, τονίζοντας τους αιμάτινους δεσμούς της μπάντας και έντυσε σε μορφή κυκλικού δαχτυλιδιού το σήμα του συγκροτήματος, για να μην επιβαρύνει ανισομερώς το εξώφυλλο με μια απλή παράθεση σε οριζόντια μορφή. Αντίστοιχα στο οπισθόφυλλο, για να υπάρχει μια ισορροπία, χρησιμοποιήθηκε το ίδιο σπειροειδές κυκλικό σχήμα , έχοντας ως πυρήνα έναν μωβ ήλιο . Από την αριστερή πλευρά έγινε παράθεση των τίτλων των τραγουδιών με τη συγκεκριμένη γραμματοσειρά ώστε να τονιστεί η σύνδεση με την χρονική περίοδο που έδρασαν οι Παρθενογένεσις ενώ από την δεξιά πλευρά μπήκαν στην μοναδική έγχρωμη φωτογραφία τους διάφορα φίλτρα ώστε να αναδειχθεί η υποδόρια ηλεκτρική ένταση που διαπερνούσε τους μουσικούς.
            Στο τετρασέλιδο ένθετο χρησιμοποιήθηκε ως αφίσα – εμπροσθόφυλλο, μια ανέκδοτη φωτογραφία που ανακαλύφτηκε τελευταία στιγμή από τον Τάκη Πολυχρονόπουλο και λόγω του όμορφου και φυσικού στησίματος της μπάντας πάνω στην σκηνή είχε αυτόματα ρόλο πρωτεύοντα στην ανάδειξη της συναυλιακής έντασης των Παρθενογένεσις και από πάνω πλαισιώθηκε από το σήμα του γκρουπ. Στις εσωτερικές σελίδες , δόθηκε έμφαση στην παράθεση του πλούσιου υλικού που βρέθηκε και είναι σχεδόν αυτούσια όλη η διασωθείσα παρουσία του συγκροτήματος στον μουσικό τύπο της εποχής ενώ έγινε προσπάθεια να φαίνονται καθαρά όλα τα αποκόμματα καθώς και το πλήθος των ανέκδοτων φωτογραφιών. Ως τεχνοτροπία χρησιμοποιήθηκε η λογική της «τυχαίας» παράθεσης ώστε να υποστηρίζει την πανκ αντίληψη της μπάντας και έγινε εφικτό ώστε να συμπεριληφθεί όλο το διαθέσιμο υλικό. Στο διασωθέν μανιφέστο του γκρουπ δεν έγινε κάποια περαιτέρω επεξεργασία αφού δεν κρίθηκε αναγκαίο λόγω της αυθύπαρκτης αισθητικής που διέθετε ,γραμμένο από μια γραφομηχανή εποχής, να γίνει κάποια αλλαγή ενώ έδωσε και το έναυσμα να χρησιμοποιηθεί η ίδια γραμματοσειρά και στο βιογραφικό του γκρουπ , το οποίο προήλθε από το χέρι των ίδιων και αποτελεί την πιο γνήσια καταγραφή της πορείας τους. Τέλος για την καρτ-ποστάλ που μπήκε ένθετη στον δίσκο και επειδή είχε ειδικό βάρος αφού αποτελούσε την τελευταία παρουσία των Παρθενογένεσις μπροστά στον φακό, χρησιμοποιήθηκε ένα μαύρο πλαίσιο για να τονίσει την κύκνεια παρουσία τους στα μουσικά δρώμενα.


1 σχόλιο: